2016. 12. 05. hétfő
Vilma
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Költözik az F-16-os kiképzés fő helyszíne

JETfly  |  2015-06-24 09:24:56

Mint arról már korábban is több alkalommal beszámoltunk, az ötödik generációs vadászgépek érkezésének köszönhetően az elmúlt években nagymértékű repülőgép-átcsoportosítás kezdődött a USAF légibázisai között. Most ennek egy újabb mérföldköve érkezett el, ugyanis az új-mexikói Holloman légibázisra nemrégiben megérkeztek a 314. „Warhawks” repülőszázad F-16-os repülőgépei, melyek a jövőben a Viper pilóták képzéséért felelnek majd.

Korábban az F-16-os átképzés fő helyszíne az arizonai Luke légibázis volt, ahol néhány éve még nyolc repülőszázad több mint 130 darab F-16-ossal üzemelt, képzést nyújtva az amerikai, tajvani és szingapúri F-16-os növendékek számára. Ezzel a Luke a világ legnagyobb F-16-os bázisa volt, azonban a napjainkban folyamatban van az átállás a legújabb F-35A típusra, amelyből a tervek szerint összesen 144 példány érkezik a bázisra, ahol a USAF pilóták továbbképzése történik majd meg. Ezzel párhuzamosan az F-16-os képzés helyszíne átkerül a Holloman légibázisra, ahol korábban egyébként F-117 Nighthawk és F-22 Raptor gépek is üzemeltek.

F-16-osok a Holloman légibázison (Fotó: USAF)

Az új-mexikói repülőtéren a 311. „Snakes” repülőszázad már a tavalyi év során felállt, és megkezdték az első újonc csoport átképzését, hozzájuk csatlakoznak most a 314-esek, akik a Luke légibázison állomásozó 308. repülőszázad gépeit veszik át. A most felálló „Warhawks” század a tervek szerint július 15-én kezdi meg az oktatópilóták képzését, utána pedig jöhetnek a növendékek, akik majd bő egyhónapos elméleti és szimulátoros oktatás után mintegy 75-80 órát töltenek a levegőben. Ezzel a Holloman bázis két százada kiváltja a Luke korábbi hatalmas állományát, ugyanis az új gépek érkezésével egyre kevesebb lesz az igény új F-16-os pilóták kiképzésére.

Érdekesség, hogy a képzés áthelyezése nem ment zökkenőmentesen. Korábban 18 hónapos csúszás mellett is 2014-re ígérték a második század érkezését, azonban a mostani eseményekből látható, hogy még erre is sikerült körülbelül egy évet ráhúzni, azonban mostanra már elhárultak az akadályok a repülések megkezdése előtt.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.