2017. 03. 23. csütörtök
Emőke
: 309 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Túlzónak tartják az orosz repülőgép-beszerzési terveket

JETfly  |  2015-06-15 09:54:54

Oroszország közelmúltbeli bejelentéseit, melyek szerint újraindítanák a szuperszonikus Tupoljev Tu-160-as bombázó gyártását, számos szakértő szkeptikusan fogadta. A Tu-160-as mellett egyéb típusok gyártását is felpörgetnék az oroszok, azonban kérdéses, hogy képesek-e ezen a programok futtatására párhuzamosan. A leggyakrabban hangoztatott ellenérv, hogy ekkora volumenű munkához nem áll rendelkezésre elegendő, megfelelően képzett munkaerő, illetve az erre fordítható források is távol állnak az optimálistól.

Jurij Boriszov védelmi miniszterhelyettes a terveikről azt nyilatkozta nemrég, hogy új bombázókat építenének, amelyek gyakorlatilag egy új típusnak felelnének meg Tu-160M2 jelzéssel, ugyanis az eredeti 80-as évekbeli konstrukció jelentős ráncfelvarráson esne át. A miniszterhelyettes a tervek megvalósulását 2023 utánra becsülte.

A bombázók gyártása mellett mintegy 130 darab MiG-31-est modernizálnának MiG-31BM szintre, amely új avionikát és pilótafülkét, illetve új, NIIP Zaslon-M radart jelent a gépek számára. Az új, feljavított, PESA rendszerü radar egyszerre 10 légi cél követését teszi lehetővé, 320 kilométeres felderítési és 280 km-es indítási távolság mellett.

Mindemellett Viktor Bondarev vezérezredes, a légierő parancsnoka a Szu-30, Szu-34, Szu-35, PAK-FA típusok nagy mennyiségü beszerzését is előrevetítette, továbbá állítása szerint az indiai exportra szánt MiG-35-ös hazai rendszeresítése is tervben van.

Ezeket a mennyiségeket Oroszországban is sokan kétkedéssel fogadják. Egy magát megnevezni nem kívánó moszkvai elemző szerint ezek a bejelentések a szovjet korszakot idézik, ahol a pénz nem számít, sőt rosszabb esetben az illetékeseknek fogalmuk sincs arról, hogy mennyibe is kerülhetnek az előirányzott programok. Ma már a védelmi iparban jelen lévő cégek sokkal kisebbek, mint az előző rendszerben, számos vállalatnál a munkavállalók száma a 10%-át sem éri el annak, amit a termelés csúcsán, a 80-as években magukénak mondhattak.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-20 14:32:22
Március 15-én, a dél-ukrajnai Zaporizzsjában található Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező irodában tett látogatása során Petro Porosenko ukrán elnök bejelentette, hogy Ukrajna saját, kéthajtóműves vadászrepülőgépet fog fejleszteni.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 23., 10:03
Nyitásra még nincs időpont, a szünetért a kárpótlás a szebb és jobban felszerelt Park lesz. Reptérlátogatók: irány az igazi, bár lezárt futószállópálya!
2017. 03. 22., 13:15
Nagyobb terület, jobb technika, az új Aeropark látogatóinak külön ingyenes parkoló. Jobb rálátás – és a távlati kilátások?
2017. 03. 22., 09:18
Idegőrlő száz perc volt, amíg meghibásodott Gripenjével a kecskeméti reptér fölött körözött. Kádár Sándor őrnagy végül hasraszállást hajtott végre, és csak ekkor katapultált.
2017. 03. 22., 09:14
Nem létesített kapcsolatot a magyar polgári légiforgalmi irányítással egy Londonból Dohába tartó szállító repülőgép március 21-én, kedden délelőtt, ezért a NATO Integrált Légivezetési Központ riasztotta a Magyar Honvédség készültségi szolgálatában lévő Gripenjeit.

  Legfrissebbek most

Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az MBDA hadiipari vállalat függőleges indítású, kis hatótávolságú légvédelmi rakétarendszere, a VL Mica SHORAD hajófedélzetről és szárazföldről indítható verzióban készült.