2024. 03. 19. kedd
Bánk, József
: 394 Ft   : 362 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újabb részletek a bolgár RD-33 hajtómű vásárlás kudarcáról

Újabb részletek a bolgár RD-33 hajtómű vásárlás kudarcáról
JETfly  |  2016. 10. 19., 13:15

A bolgár Aero magazin adta hírül, hogy sikertelen lett a Bolgár Légierő MiG-29-esei részére szállítandó RD-33-es hajtóművekre kiírt tender.

  • Sikertelen lett a bolgár MiG-29 hajtómű tender
  • A kudarc ellenére égető szükség van az RD-33-as erőforrásokra
  • 4 db új és hat db felújított hajtóműre írták ki a tendert, de végül törölték
  • A tender egyetlen résztvevője az Aviostart cég volt
  • A tendereztetés helyett közvetlen beszerzéssel oldják meg a problémát

A kudarc ellenére a bolgár védelmi minisztérium keresi a lehetőségeket a hajtóművek beszerzésére, mivel azokra égető szüksége van a Bolgár Légierőnek.

A magazin részleteket is közölt a befuccsolt üzletről. A tender egyetlen résztvevője az Aviostart cég volt, amely egyben az RSzK MiG (az orosz gyártó cég) helyi kizárólagos képviselője is. A vállalás 4 darab gyári új és hat darab felújított hajtóműre szólt, ezeket vállalta a cég leszállítani. A dolog bökkenője – és egyben a tender törlésének az oka – az, hogy a bemutatott dokumentáció szerint ezek a hajtóművek csak 2017 szeptember-október környékére készülnének el, és nem csak a gyári újak, de az ipari nagyjavítottak is leghamarabb akkorra kerülnének csak a Bolgár Légierő MiG-jeihez.

A tender szerint az új és a felújított hajtóműveknek a szerződés érvénybe lépésekor azonnal szállíthatónak kell lennie. Ehhez képest az egyetlen jelentkező Aviostart tíz pontban is eltéréseket, illetve kiegészítéseket tett, amelyekből a bolgár bizottság csak négyet tudott elfogadni. Miután a tárgyalások nem vezettek eredményre, a bizottság úgy döntött, hogy törli a tendert - egyébként az Aviostart által kért összeg 25,11 millió dollárra rúgott, míg a bolgár fél költségvetésében mindössze 21,17 millió dollárt különítettek el erre a célra.

Mivel a hajtóművekre továbbra is égető szükség van, a bolgár kormány úgy döntött, hogy nem tendereztetéssel, hanem közvetlen beszerzéssel fogja megoldani a problémát – erre egyébként a bolgár törvények lehetőséget adnak. Nem meglepő, hogy a közvetlen beszerzésről a tárgyalásokat továbbra is az Aviostarttal fogják lefolytatni, bár a cég jelezte, hogy nem áll módjában az ár csökkentése, valamint a bolgár fél által támasztott feltételnek ( a hajtóművek azonnali rendelkezésre állása ) sem valószínű, hogy meg tudnak felelni. Ráadásul a bolgár felet a 2016-as költségvetési év közeli vége is szorítja – amennyiben év végéig nem hozzák tető alá az üzletet, az erre elkülönített összeg visszaszáll az államkasszába és jövőre kezdődhet minden az elejétől – hamisítatlan balkáni történet, kíváncsian várjuk a végeredményt. Egyébként ez a fajta beszerzési inkompetencia kísértetiesen hasonlít a magyar MiG-ek alkatrész-beszerzési kálváriájához…

Forrás: bmpd.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 11., 14:35
A Magyar Légierő pilótái a legjobbak közül valók, és a veszélyek korában kiemelt erkölcsi és anyagi megbecsülést érdemelnek. Tudásuk, szolgálatuk kulcsfontosságú Magyarország biztonságának védelmében. Ezért jelentős – decemberig visszamenőleges – béremelésükről döntöttünk – jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024. 03. 05., 12:25
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása.
2024. 02. 29., 12:19
Azerbajdzsán már évek óta folytat tárgyalásokat Pakisztánnal a JF-17-esek beszerzése kapcsán: a legfrissebb hírek szerint megszületett a megállapodás, ami már továbbfejlesztett radarrendszerrel és a legmodernebb fegyverzettel felszerelt harci repülőgépekről szól.
2024-03-05 10:15:09
2024. március 4-én, hétfőn, Gróf Gergely ezredes, a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoka tartott tájékoztatót, melyben többek között a bázison jelenleg zajló elektronikai hadviselési gyakorlatokról, valamint a Magyar Légierő Gripen flottájának idei évre tervezett feladatairól is hallhattunk információkat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 18., 11:23
„Nyitott Égbolt” tanfolyamot tartott az MH 47. Bázisrepülőtéren a horvát székhelyű Zágrábi Biztonsági Együttműködési Központ március elején.
2024. 03. 11., 16:45
A hét minden napján, illetve a hónap minden hetében kiképzési repüléseket hajtanak végre a kecskeméti repülőbázison. A cél, hogy a JAS 39 repülőgépvezetői állomány minden tagját eljuttassák a „combat ready” szintre.
2024. 03. 08., 11:24
„Farkas Bertalan vadászpilóta, űrkutató, űrhajós az első magyar, aki az űrben járt – de nem az utolsó, hiszen a HUNOR Magyar Űrhajós Programnak köszönhetően hamarosan újra járhat magyar az űrben” – írta közösségi oldalán Szalay-Bobrovniczky honvédelmi miniszter.
2024. 03. 08., 10:15
Nemzetközi Professional Pilot képzés a Stipendium Hungaricum program keretében Debrecenben A magyar kormány 2013-ban indította útjára a Stipendium Hungaricum nemzetközi felsőoktatási programot külföldi hallgatók számára, amelynek keretében a világ kilencven országából érkezhetnek hazánkba olyan diákok, akik a magyarországi főiskolákon és egyetemeken zajló angol nyelvű képzéseken vehetnek részt.

  Legfrissebbek most

Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

2024-ben az EUFOR parancsnoki teendőit ellátó nemzet, így magyar csoport biztosítja a misszió MEDEVAC (Medical Evacuation), azaz egészségügyi kiürítési képességét. Beszélgetés a misszióra való felkészülés részleteiről és a külföldi szolgálat körülményeiről Dajka Attila alezredessel, az EUFOR Helikopter Alegység parancsnokával és dr. Forgács Levente hadnaggyal, az alegység egyik orvosával.