2024. 03. 19. kedd
Bánk, József
: 394 Ft   : 362 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új kétéltű repülőgép születik Taganrogban

Új kétéltű repülőgép születik Taganrogban
JETfly  |  2016. 12. 13., 14:26

A „Berijev” Taganrogi Aviatikai Tudományos-Technikai Intézetben (TANTK) új projekt indult, mely célja a Be-101 típusjelzésű négyszemélyes, kétéltű repülőgép kialakítása.

  • Be-101 elnevezéssel új kétéltű repülőgép születik
  • A Be-101 nagyrészt kompozit anyagok felhasználásával készülne
  • A Be-101 fejlesztése sem új keletű már

A tervek szerint egy olyan repülőgép kerülne ki az intézetből, melyet leginkább kompozit anyagok felhasználásával építenének meg és az alapját képezhetné a további vizsgálatoknak, ami a sorozatgyártás előtt feltétlenül szükséges egy ilyen fejlesztés során. A „Berijev” az egyetlen orosz cég, amely rendelkezik a szükséges tapasztalatokkal a repülő csónakok és kétéltűek építésében. Az 1934-es alapítása óta több mint 20 típus került ki az intézetből, ezek közül több a mai napig aktív szolgálatot teljesít az Orosz Légierő kötelékében és külföldi üzemeltetőknél is.

A TANTK legutóbbi fejlesztései voltak az A-40 Albatrosz, a Be-200 és Be-103 kétéltű repülőgépek. A cég korábbi időszakában itt dolgozott és alkotott Roberto Bartini tervezőmérnök, aki egy helyből felszálló kétéltű repülőgépet tervezett. A kísérleti darabok el is készültek és sor került a próbarepülésekre is. A legutóbbi nagyszabású feladat a Be-200 gyártásának Irkutszkból történő áttelepítése volt. Az első taganrogi példány május 30-án került ki a gyárból.

A mostani fejlesztés sem új keletű – már 2005-ben elhatározták, hogy kifejlesztenek egy olyan új, többfeladatú kétéltű repülőgépet, amely gyártása során előtérbe kerülnek a legújabb kompozit anyagok is. A terveken több mint 100 gyári mérnök dolgozott és a termés mostanra érett be.A négyszemélyes repülőgép a személyszállítás mellett oktatásra is alkalmas lenne, ekkor a jobb első ülésben az oktató ülne. A műszerezettség teljesen a „glass cockpit” elvet követné, azaz minden szükséges információ a két folyadékkristályos képernyőn jelenne meg. Az üzemeltetés nem feltétlenül kötődne fix repülőterekhez, kisebb alkalmi leszállóhelyek, öblök is alkalmasak lennének a repülőgép használatához.

Technikai adatok:
Maximális repülési távolság 3 000 méteres utazómagasságon: 1 000km.
Biztonságosan képes vízfelületen landolni: 0,4 m hullám-magasságig.
Max. sebesség: 270 km/h

A Be-101 lehetséges alkalmazási területei:
- kereskedelmi célokra:
- utasszállításra;
- teherszállításra;
- speciális célokra:
- parti őrségre; 
- gazdasági megfigyelésekre;
- mentőrepülőgépként;
- kutató-mentő feladatokra.

Forrás: uacrussia.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 11., 14:35
A Magyar Légierő pilótái a legjobbak közül valók, és a veszélyek korában kiemelt erkölcsi és anyagi megbecsülést érdemelnek. Tudásuk, szolgálatuk kulcsfontosságú Magyarország biztonságának védelmében. Ezért jelentős – decemberig visszamenőleges – béremelésükről döntöttünk – jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024. 03. 05., 12:25
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása.
2024. 02. 29., 12:19
Azerbajdzsán már évek óta folytat tárgyalásokat Pakisztánnal a JF-17-esek beszerzése kapcsán: a legfrissebb hírek szerint megszületett a megállapodás, ami már továbbfejlesztett radarrendszerrel és a legmodernebb fegyverzettel felszerelt harci repülőgépekről szól.
2024-03-05 10:15:09
2024. március 4-én, hétfőn, Gróf Gergely ezredes, a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoka tartott tájékoztatót, melyben többek között a bázison jelenleg zajló elektronikai hadviselési gyakorlatokról, valamint a Magyar Légierő Gripen flottájának idei évre tervezett feladatairól is hallhattunk információkat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 18., 11:23
„Nyitott Égbolt” tanfolyamot tartott az MH 47. Bázisrepülőtéren a horvát székhelyű Zágrábi Biztonsági Együttműködési Központ március elején.
2024. 03. 11., 16:45
A hét minden napján, illetve a hónap minden hetében kiképzési repüléseket hajtanak végre a kecskeméti repülőbázison. A cél, hogy a JAS 39 repülőgépvezetői állomány minden tagját eljuttassák a „combat ready” szintre.
2024. 03. 08., 11:24
„Farkas Bertalan vadászpilóta, űrkutató, űrhajós az első magyar, aki az űrben járt – de nem az utolsó, hiszen a HUNOR Magyar Űrhajós Programnak köszönhetően hamarosan újra járhat magyar az űrben” – írta közösségi oldalán Szalay-Bobrovniczky honvédelmi miniszter.
2024. 03. 08., 10:15
Nemzetközi Professional Pilot képzés a Stipendium Hungaricum program keretében Debrecenben A magyar kormány 2013-ban indította útjára a Stipendium Hungaricum nemzetközi felsőoktatási programot külföldi hallgatók számára, amelynek keretében a világ kilencven országából érkezhetnek hazánkba olyan diákok, akik a magyarországi főiskolákon és egyetemeken zajló angol nyelvű képzéseken vehetnek részt.

  Legfrissebbek most

Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

2024-ben az EUFOR parancsnoki teendőit ellátó nemzet, így magyar csoport biztosítja a misszió MEDEVAC (Medical Evacuation), azaz egészségügyi kiürítési képességét. Beszélgetés a misszióra való felkészülés részleteiről és a külföldi szolgálat körülményeiről Dajka Attila alezredessel, az EUFOR Helikopter Alegység parancsnokával és dr. Forgács Levente hadnaggyal, az alegység egyik orvosával.