2017. 05. 29. hétfő
Magdolna
: 308 Ft   : 275 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új kétéltű repülőgép születik Taganrogban

JETfly  |  2016-12-13 14:26:38

A „Berijev” Taganrogi Aviatikai Tudományos-Technikai Intézetben (TANTK) új projekt indult, mely célja a Be-101 típusjelzésű négyszemélyes, kétéltű repülőgép kialakítása.

  • Be-101 elnevezéssel új kétéltű repülőgép születik
  • A Be-101 nagyrészt kompozit anyagok felhasználásával készülne
  • A Be-101 fejlesztése sem új keletű már

A tervek szerint egy olyan repülőgép kerülne ki az intézetből, melyet leginkább kompozit anyagok felhasználásával építenének meg és az alapját képezhetné a további vizsgálatoknak, ami a sorozatgyártás előtt feltétlenül szükséges egy ilyen fejlesztés során. A „Berijev” az egyetlen orosz cég, amely rendelkezik a szükséges tapasztalatokkal a repülő csónakok és kétéltűek építésében. Az 1934-es alapítása óta több mint 20 típus került ki az intézetből, ezek közül több a mai napig aktív szolgálatot teljesít az Orosz Légierő kötelékében és külföldi üzemeltetőknél is.

A TANTK legutóbbi fejlesztései voltak az A-40 Albatrosz, a Be-200 és Be-103 kétéltű repülőgépek. A cég korábbi időszakában itt dolgozott és alkotott Roberto Bartini tervezőmérnök, aki egy helyből felszálló kétéltű repülőgépet tervezett. A kísérleti darabok el is készültek és sor került a próbarepülésekre is. A legutóbbi nagyszabású feladat a Be-200 gyártásának Irkutszkból történő áttelepítése volt. Az első taganrogi példány május 30-án került ki a gyárból.

A mostani fejlesztés sem új keletű – már 2005-ben elhatározták, hogy kifejlesztenek egy olyan új, többfeladatú kétéltű repülőgépet, amely gyártása során előtérbe kerülnek a legújabb kompozit anyagok is. A terveken több mint 100 gyári mérnök dolgozott és a termés mostanra érett be.A négyszemélyes repülőgép a személyszállítás mellett oktatásra is alkalmas lenne, ekkor a jobb első ülésben az oktató ülne. A műszerezettség teljesen a „glass cockpit” elvet követné, azaz minden szükséges információ a két folyadékkristályos képernyőn jelenne meg. Az üzemeltetés nem feltétlenül kötődne fix repülőterekhez, kisebb alkalmi leszállóhelyek, öblök is alkalmasak lennének a repülőgép használatához.

Technikai adatok:
Maximális repülési távolság 3 000 méteres utazómagasságon: 1 000km.
Biztonságosan képes vízfelületen landolni: 0,4 m hullám-magasságig.
Max. sebesség: 270 km/h

A Be-101 lehetséges alkalmazási területei:
- kereskedelmi célokra:
- utasszállításra;
- teherszállításra;
- speciális célokra:
- parti őrségre; 
- gazdasági megfigyelésekre;
- mentőrepülőgépként;
- kutató-mentő feladatokra.

Forrás: uacrussia.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-19 12:06:56
Ma 13 éve emelkedett a levegőbe a Wizz Air első menetrend szerinti járata. Az elmúlt években a Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságává fejlődött, miközben figyelemreméltó eredményeket ért el.
2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 29., 14:02
Akit a rotor szele megcsapott. Gyermekek, gyermeknap, repülés! Ancsa, Nagyvas, meg az óránkénti áldás a tűzoltóktól.
A Load Diffuser 2017 elnevezésű nemzetközi gyakorlat május 22-i hivatalos megnyitója után, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra települt állomány megkezdte a feladatok végrehajtását.
2017. 05. 26., 15:37
Fotók a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 26., 09:05
A 2017. május 25-i üzemnap galériája.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban fotók jelentek meg arról, miszerint az Egyesült Államokban megkezdődött az első, Indonézia hadserege számára készült Boeing AH-64E Apache Guardian (TNI-AD jelzéssel ellátott) berepülési programja.