2017. 02. 26.
: 309 Ft   : 291 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Komplex szolgáltatásokat nyújt a régió legmodernebb léginavigációs tudásközpontja

JETfly  |  2016-04-15 12:16:17

Beszámoló a HungaroControl léginavigációs Tudásközpontjának átadásáról.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára és Szepessy Kornél, a HungaroControl (HC) vezérigazgatója ünnepélyes keretek között 2016. április 14-én átadta a HungaroControl léginavigációs Tudásközpontját.

Közép-Kelet Európa legmodernebb Tudásközpontjában kapott helyet az EPC (Entry Point Central) Léginavigációs Akadémia, a HungaroControl kutatás-fejlesztési és szimulációs központja, a CRDS (Centre of Research, Development and Simulation), valamint a radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ. A 3,5 Mrd Ft értékű beruházással olyan tudásközpont jött létre a régióban, amely integrált szolgáltatásokat tud nyújtani a légiforgalmi iparág nemzetközi szereplőinek, erősítve a társaság piaci pozícióit és versenyképességét.

„Közép-Kelet Európa legmodernebb léginavigációs Tudásközpontját adjuk most át. Egy olyan innovációs centrumot, ahol a HungaroControl szakemberei a jövő léginavigációs rendszereit, eljárásait és útvonalait fejlesztik és tesztelik, továbbá a legmagasabb szakmai és műszaki színvonalon képzik a légiforgalmi irányítókat.” – mondta el megnyitóbeszédében Fónagy János, aki kiemelte: „A HungaroControl világszínvonalú fejlesztéseiből és szolgáltatásaiból nem csupán a tulajdonos és a partnerek, hanem közvetetten az utasok és a működési környezetében élők is profitálnak.”

„A megnövekedett légiforgalom, az átalakuló európai léginavigációs piac kiemelten fontossá teszi az innovatív eljárások, új koncepciók kifejlesztését és tesztelését, valamint az irányítók folyamatos szakmai képzését. A CRDS és az EPC szolgáltatásait már eddig is több ország léginavigációs szolgáltatója igénybe vette. A CRDS legutóbbi valós idejű szimulációja a SEAFRA, melynek célja egy határokon átívelő szabad légtérhasználat bevezetése, a horvát, a szerb, és a bosnyák légiforgalmi szolgálatok szakembereinek közreműködésével sikeresen lezajlott.” - mondta el beszédében Szepessy Kornél, a HC vezérigazgatója. Hozzátette: „A Tudásközpont lehetőséget biztosít az iparág nemzetközi szereplőinek arra, hogy a legkorszerűbb infrastruktúra és technológia felhasználásával komplex szolgáltatásokat vegyenek igénybe.”  

A HungaroControl a légiközlekedési iparág növekvő kihívásaira az elmúlt években sorozatos fejlesztésekkel, kulcsfontosságú partnerkapcsolatok kialakításával és hatékonyságjavító intézkedésekkel reagált. A társaság piaci pozícióit erősíti a most átadott léginavigációs Tudásközpont is, amely a korábban elkülönülten működő egységek szinergiáit kihasználva immáron integrált szolgáltatásokat tud nyújtani az iparág más szereplői számára.

A Tudásközpontban kap helyet az EPC (Entry Point Central - a skandináv EPN léginavigációs akadémiával közösen alapított oktatási centrum).  Az oktatási centrum 350 m2 területen, 34 db szimulátorállással, a legmodernebb eszközökkel felszerelt tantermekkel és 2 db 180 fokos, 3 dimenziós képi megjelenítéssel rendelkező toronyszimulátorral biztosít versenyképes tudást, jól működő oktatási formát és magas nemzetközi presztízsű végzettséget a légiforgalmi irányítók következő generációinak.

Az átadott létesítményben megnövekedett kapacitással (egyidejűleg 34 irányítói és 26 álpilóta munkaállomással) képes kiszolgálni külföldi partnereit Közép-Európa legnagyobb, legmodernebb technológiával felszerelt kutatás-fejlesztési és szimulációs központja, a CRDS (Centre of Research, Development and Simulation).

A CRDS legutóbb 2016 márciusában végzett külső partnerek számára sikeres szimulációt. A 39 szerb, horvát és bosnyák légiforgalmi irányító és 12 ATM szakértő részvételével lezajlott SEAFRA (South-East Axis Free Route Airspace) valós idejű szimuláció célja egy határokon átívelő, időkorlát nélküli szabad légtérhasználat bevezetésének előkészítése volt.

A korábbi irányítóközpontban kialakított radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ kettős funkcióval működik: egyrészt oktatási-képzési helyszín, másrészt olyan ún. kényszerhelyzeti irányító központ, amely egy esetleges vészhelyzet esetén 6 óra átállással éles működésre is alkalmassá tehető, azaz a magyar légtér forgalma akár onnan is biztonságosan irányítható. A központba a HC az ANS III irányítóközpontban is használt infrastruktúrát telepítette, beleértve a jelenlegi egyik legkorszerűbb légiforgalmi irányító szoftverét, a MATIAS-t (Magyar Automated and Integrated Air Traffic System, a THALES Air Systems és a HungaroControl közös fejlesztése).

A Tudásközpontban a HC szakemberei olyan termékeket, szolgáltatásokat fejlesztenek, amelyek a növekvő légiforgalom biztonságos kezelése mellett is hatékonyabbá és környezetkímélőbbé teszik a légi közlekedést Magyarországon, és Európában. Egy olyan egységes K+F centrum jött létre, amely komplex megoldásokat kínál nem csak a hazai, hanem a nemzetközi léginavigációs ipar szereplői számára is.

Forrás: HungaroControl

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-16 09:35:20
A Pakisztáni Légierő még az idén újabb 50 darab Block 3-as verziójú JF-17 Thunder típusú, könnyű vadászrepülőgépet rendel, nyilatkozta a légierő marsallja, illetve a PAC (Pakistan Aeronautical Complex) vállalat vezetője, Arshad Malik.
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 24., 16:05
1300 pilóta hiányzik az orosz légierő jelenlegi állományából.
2017. 02. 23., 10:20
A Szolnoki Sportrepülő Egyesület megkapta a bírósági végzést. A szandai reptér megmaradt, de két klubnak kellett eljönnie onnan. A hangár-per és következményei.
2017. 02. 23., 09:34
Hétfőn Stockholmban aláírták a Gripen vadászgépek korszerűsítéséről és repült óráinak növeléséről szóló szerződést.
2017. 02. 22., 15:39
A horvátok idén döntenek, Szlovénia nem akar új gépeket, a románok és szerbek minőségi és mennyiségi fölénybe kerülnek, ha a magyar légierő nem fejleszt.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indonéz védelmi minisztérium a napokban szerződést kötött a francia NEXTER Systems vállalattal újabb CAESAR (CAmion Equipe d'un Systeme d'ARtillerie) típusú önjáró lövegek beszerzéséről.