2017. 01. 16. hétfő
Gusztáv
: 307 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

HAW - Előrelépés a C-17-esek hajózószemélyzetének szimulátoros képzésében

JETfly  |  2016-01-11 12:23:39

2015. december 31-én a Boeing cég szerződést kötött, melynek tárgya a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability, SAC) állománya által végzett repülőgép-szimulátoros kiképzés folyamatának elősegítése.

Az új megállapodás lehetővé teszi a Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing, HAW) számára, hogy a C–17-esek hajózószemélyzetének szimulátoros továbbképzését a Boeing cég tulajdonában lévő szimulátor segítségével biztosítsa az egyesült királysági Farnborough-ban.
 
A négy évre szóló, 9 és fél millió dolláros rögzített és végleges árat tartalmazó szerződést az Egyesült Államok légiereje kötötte a Boeinggel, egy már meglévő külföldi katonai értékesítési megállapodás (Foreign Military Sales, FMS) kiegészítéseként, annak érdekében, hogy biztosítsa a szimulátoros továbbképzést a SAC részére. A szerződés-kiegészítés a NATO Támogató és Beszerzési Ügynökség (NATO Support and Procurement Agency, NSPA) NATO Légiszállítást Kezelő Programirodája (NATO Airlift Management Programme Office, NAM PO) kérésére történt, amely a SAC-program C–17-es szállító-repülőgépeinek fegyverrendszeréért felelős.
 


Brent Deen, a NAM PO fegyverrendszer-menedzsere hangsúlyozta, hogy a most elérhetővé vált szimulátor használata jelentősen növeli majd a műveleti rugalmasságot, és lehetővé teszi a költségmegtakarítást is. Előzőleg a HAW összes szimulátoros kiképzését az Egyesült Államokban hajtotta végre, ami sok időt és pénzt felemésztő utazásokat tett szükségessé. Az utazási költségek megtakarítása mellett a HAW hajózószemélyzetének tagjai mostantól az eddigihez képest feleannyi ideig tartózkodnak távol a SAC-programnak otthont adó MH Pápa Bázisrepülőtértől, miközben ugyanannyi szimulátoros kiképzési foglalkozáson vesznek majd részt, mint eddig.

A HAW hajózóinak szimulátoros továbbképzését az Egyesült Államok légierejének szabványai és minősítései szerint hajtják végre. Mivel a SAC-program C-17-esei a magyar katonai repülőgépek felségjeleit viselik és Magyarországon regisztrálták őket, a Boeing által biztosított kiképzést a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) is minősítette.
 
Fotó: Brent Deen

Forrás: sacprogram.org

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.
2017. 01. 12., 09:22
A motoros repülés centenáriumának évében német pilóták emlékrepülést szerveztek Magyarországra, így tisztelegve Almásy László pilóta, Afrika-kutató emléke előtt.
2017. 01. 11., 10:47
Ukrán helyett orosz típus, katonai és polgári célokra. Vállszárny, T-vezérsík, hátsó rámpa, tavaszi bemutatkozás, nyári szűzfelszállás.

  Legfrissebbek most

2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most