2017. 05. 25. csütörtök
Orbán
: 308 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Austro Control elfogadta a Saab WAM rendszerét

JETfly  |  2016-03-10 11:18:27

A védelmi és biztonsági profilú Saab bejelentette, hogy az az Osztrák Légi Navigációs Szolgáltató (Austro Control) elfogadta az egész országra kiterjesztve a vállalat WAM (Wide Area Multilateration) rendszerét.

A Saab WAM rendszere egész Ausztria területén biztosítja a felügyeletet terminálokon és útközben egyaránt, lefedve hat terminál manőver területet, a teljes osztrák FIR-t és kiegészítésként egy nagy igénybevételű 40 NM-es légteret. Az Austro Control a WAM rendszert a már működő SSR (Secondary Surveillance Radar) radar rendszer kiegészítéseként fogja használni. Az új rendszernek köszönhetően az SSR infrastruktúra egy részét lecserélik, továbbá olyan területeket is tudnak felügyelni, amelyekre az SSR-rel a hegyi régiókban eddig nem volt mód.

A WAM szerződést 2011-ben írták alá és a telepítés 2013-ban befejeződött. Azóta a lefedettségnek köszönhetően a légtér több rétegét használják a legfelsőbbtől egészen Salzburg TMA-ban az alsóbb légtér szintekig. Az idei évben öt további TMA is működésbe lép majd.

” Az olyan országos kiterjesztésű projektek, mint az osztrák WMA igazolják, hogy a termékünkkel kiemelkedő módon megfeleltünk az integrációs kihívások sokaságának. Nem elég rendelkezni egy kiváló technológiával, azt az ügyfeleink számára működőképessé is kell tennünk” mondta Anders Carp a Saab Traffic Management vezetője.

”A WAM projektünk felügyeleti és üzleti terén egyaránt kiváló megoldást nyújt.  A Saab mindenképpen olyat megoldást szeretett volna létrehozni, amely kielégíti az igényeinket és a magas követelményszintünket. Kitartásunknak és megoldás orientáltságunknak köszönhetően megfeleltünk a kihívásnak és sikeresen integráltuk a WAM rendszert a felügyeleti hálózatunk más elemeihez. Az Austro Control sokat invesztált a projektbe, de büszkék vagyunk az eredményre”, mondta Werner Langhans, az Austro Control műszaki szolgáltatásának igazgatója.  

A Saab megoldásai többszörösen alacsony fenntartás mellett nem forgó szenzorokat használnak, hogy a transzponder jelek alapján háromszögben meghatározzák a repülőgép helyét. Ez a rendszer az időjárási körülményektől függetlenül pontosan meg tudja határozni a légi irányítók számára a gép pozícióját és azonosítani is tudja azt. A hagyományos radarokénál frissebb és a pontosabb pozicionálásnak köszönhetően a Saab hatékonyabb felügyeletet kínál, amely növeli a légtér biztonságát, kapacitását és hatékonyságát. A fejlett folyamat technológiai megoldásoknak köszönhetően a Saab minimális számú szenzort használ, hogy ezáltal a megoldás költséghatékonyabb legyen. Mindegyik telepített szenzor támogatja az ADS-B-t és így olyan megoldást kínál, amelyik készen áll a ma szükséges felügyelet biztosítására és a jövő repülőelektronikája számára egyaránt. 

Forrás: SAAB

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-12 10:50:55
39 év szolgálat után befejeződött az RF-4E aktív szolgálata a Görög Légierőben. A Phantomokat üzemeltető 348. Taktikai Felderítő Század története 1953-ig nyúlik vissza, ekkor alakítottak át néhány F-84G-t felderítő feladatokra.
2017-05-15 13:50:53
A Roszoboronexport a napokban szerződést kötött a Bangladesi Légierővel 8 darab Szu-30SzME típusú vadászbombázó vásárlásáról, illetve további 4 példányra pedig opciót jelentettek – írja a BDmilitary.com.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 22., 15:49
Hét ország részvételével hétfőn elkezdődött a kecskeméti repülőbázison a Load Diffuser 2017 nemzetközi légierő-gyakorlat.
2017. 05. 22., 13:13

Galéria a Load Diffuser 2017 gyakorlat nyitányáról

2017. május 22-én kezdetét vette a Load Diffuser 2017 hadgyakorlat a Kecskeméti Repülőbázison.

  Legfrissebbek most

Május 22-én megkezdődött a Magyar Honvédség légierejének idei legnagyobb méretű gyakorlata. A hét ország részvételével, június 9-ig tartó Load Diffuser 2017 igazgatója Szűcs Pál ezredes, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság megbízott légierő haderőnem főnöke.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Orosz Föderáció sarkvidéki területeire szánt Pancir-SzA légvédelmi harcjármű (NATO-kódja SA-22 Greyhound) tesztjeit júniusban kezdik el – tájékoztatta a sajtót az orosz védelmi ipar illetékese.