2017. 05. 29. hétfő
Magdolna
: 307 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Saab GlobalEye forradalmasítja a repülőgép fedélzeti légtérellenőrző rendszerek piacát

JETfly  |  2016-02-22 10:22:26

A védelmi és biztonsági profilú Saab a GlobalEye többcélú fedélzeti légtérellenőrző rendszerrel kiterjeszti a légi felderítési és felügyeleti termékportfólióját.

. A GlobalEye ötvözi a Saab új Erieye ER (kiterjesztett hatósugarú) radar és bevetési rendszerét a Bombardier Global 6000 repülőgépével.

A Saab a világ egyik vezető légi felderítő és felügyeleti (AEW&C) rendszer előállítója. Eszközeiket világszerte nyolc ország használja. A Saab ezúttal új szintjét kínálja a többcélú fedélzeti légtérellenőrző képességnek. A piacon elsőként a GlobalEye egy olyan kifinomult, magas teljesítményű rendszer, amelyik egy platformról párhuzamosan alkalmas nagy hatósugarú védelemre, nyomkövetésre és felderítésre levegőben, földön és vízen egyaránt.

„A GlobalEye rendszerrel az eddiginél többet kínálunk ügyfeleink számára. Új termékünkkel olyan ügyfeleket szólítunk meg, akiknek az a céljuk, hogy a kiterjesztett AEW&C képességre fordított befektetésük maximálisan megtérüljön”, mondta Micael Johansson, a Saab elektronikai védelmi rendszerekkel foglalkozó üzletágának vezetője.

A többcélú GlobalEye nagy területen automatikusan észleli és követi a légi és felszíni célpontokat. Az eszköz mozgó járművek földi megfigyelésére GMTI radar üzemmódban, nagy hatósugárban alkalmas. Összehasonlítva a működő légi radarokkal, az Erieye ER radar segítségével az érzékelés és a nyomkövetés hatósugara jelentősen megnövekedett akár a legkisebb célpontok esetében is. A GlobalEye rendszer alig észlelhető légi és vízi célpontokat is nyomon követ, köztük a ”titkos”’ repülőgépeket, a hajózórakétákat, vagy a tengeralattjáró periszkópokat, még abban az esetben is, ha sok a zavaró körülmény.

„A GlobalEye” olyan szereplője a játéknak, amelyik egyedi képességeinek köszönhetően megváltoztatja a játékot. Ez egy olyan megoldás, amelyik párhuzamosan képes légi, tengeri és földi felderítésre úgy, hogy bármelyik bevetés során rendkívül dinamikusan tud a levegőben szerepet váltani,”, tette hozzá Micael Johansson.

A GlobalEye-ba beépítettek átfogó szenzorokat, köztük hírszerzési jelzőrendszert, valamint egy fejlett önvédelmi rendszert. Emellett felruházták újonnan fejlesztett parancs, ellenőrző és kommunikációs rendszerrel is. A költséghatékony rendszert a Saab gazdaságos szervezeti, szerviz és támogató rendszere garantálja.

A Saab az évtizedes tapasztalatának és radar technológia terén bevezetett újításainak, valamint a légi hadviselés részletes ismeretének, a C41 megoldások, rendszerek és platform integrációknak köszönhetően a jövőben ténylegesen betöltheti az úgynevezett fővállalkozó szerepét az AEW&C rendszerek piacán. A GlobalEye alrendszereinek többsége a Saab piacvezető termékeiből származik.

A GlobalEye rendszer fő egysége a Bombardier Global 6000 ultra-nagy hatósugarú repülőgépe. A Bombardier Global 6000 a légi iparnak egy kiemelkedő terméke, ami tökéletes méretű, többcélú és kiterjesztett AEW&C teljesítménnyel rendelkezik. Ez a típus gyors, kis területen is lenyűgözően hatékony, és működési költsége alacsony. A Global 6000 felületnek köszönhetően a GlobalEye akár 11 órán keresztül is bevethető.

A GlobalEye rendszert elsőként az Egyesült Arab Emirátusok alkalmazta. Az arab ország SRSS (Swing Role Surveillance System) rendszerként 2015 novemberében rendelte meg az eszközt.

A GlobalEye ismét egy - a Saab nevéhez fűződő - radar technológiai innováció. A Saab ismét forradalmian új képességeket vezet be a piacon. A mostani termék a közelmúltban bevezetett új, és továbbfejlesztett harci radar rendszerek és 5 kiegészítő felületi radar rendszer folytatása.

A Saab a világ egyik vezető légi, földi és tengeri radar gyártója. A vállalat 60 éves tapasztalattal rendelkezik és 30 országban több mint 3 000 radar rendszert működtet.

 

Forrás: SAAB

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-19 12:06:56
Ma 13 éve emelkedett a levegőbe a Wizz Air első menetrend szerinti járata. Az elmúlt években a Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságává fejlődött, miközben figyelemreméltó eredményeket ért el.
2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-15 13:50:53
A Roszoboronexport a napokban szerződést kötött a Bangladesi Légierővel 8 darab Szu-30SzME típusú vadászbombázó vásárlásáról, illetve további 4 példányra pedig opciót jelentettek – írja a BDmilitary.com.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 26., 15:37
Fotók a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 26., 09:05
A 2017. május 25-i üzemnap galériája.
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Harminckilenc esztendeje, 1978. május 26-án vesztette életét Hüse Károly posztumusz őrnagy, a magyar katonai és polgári ejtőernyőzés már életében legendássá vált alakja.